332 Μοίρα – Γεράκι: Η “φωλιά” των Rafale

ΕΛΛΑΔΑ

332 Μοίρα – Γεράκι: Η “φωλιά” των Rafale

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

332 Μοίρα - Γεράκι: Για κοινή Ευρωπαϊκή άμυνα έκαναν λόγω ο πρωθυπουργός και ο Γάλλος πρόεδρος με αφορμή την ιστορική άφιξη των 6 πρώτων Rafale στην Τανάγρα.

20.01.2022 | 09:12

Τα έξι Rafale που έφτασαν στην Ελλάδα για να ενταχθούν στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας θα ανήκουν στην 332 Μοίρα, στην 114 ΠΜ, στην Τανάγρα. Η 332 Μοίρα, με χαρακτηριστικό κλήσης «Γεράκι», συγκροτήθηκε το 1989 και αποστολή της είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια. Τα αεροσκάφη που υπηρετούν στην 332 Μοίρα είναι τα Mirage 2000 EGM/BGM και από σήμερα τα Rafale.

Μητσοτάκης: Πολλαπλασιαστής ισχύος τα Rafale

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην τελετή υποδοχής των έξι Rafale στην Ελλάδα, τόνισε ότι αναβαθμίζουν τη χώρα και ανοίγουν νέα σελίδα στα γαλανόλευκα φτερά. «Πολλαπλασιαστή ισχύος που αναβαθμίζει τη χώρα μας σε επίπεδο επιχειρησιακό, τεχνολογικό, αλλά και γεωπολιτικό», χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τα νέα μαχητικά Rafale κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παραλαβής των πρώτων έξι αεροσκαφών στην Τανάγρα.

Η 332 Μοίρα Παντός Καιρού (ΜΠΚ) ιδρύθηκε στις 11 Αυγούστου 1989 στην 114 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Τανάγρας, φέροντας τον κωδικό κλήσης «Γεράκι», και στεγάστηκε στις εγκαταστάσεις που κατείχε η 334 Μοίρα, η οποία είχε ήδη μετεγκατασταθεί στην 126 Σμηναρχία Μάχης, στο Ηράκλειο Κρήτης. Αμέσως η Μοίρα άρχισε την εκπαίδευση των ιπταμένων της στο νέο μαχητικό αεροσκάφος Μ-2000EGM, με αεροσκάφη που ανήκαν στην 331 Μοίρα και συντηρούνταν από τους τεχνικούς της. Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας είχαν μεγάλη εμπειρία σε αεροσκάφη των τύπων Mirage F-1CG και F-4E Phantom II.

AM39 EXOCET

Την 1η Νοεμβρίου 1989 η Μοίρα παρέλαβε τα πρώτα 14 μαχητικά της αεροσκάφη (10 μονοθέσια και 4 διθέσια), ενώ στις 15 Ιουλίου 1990 η αρχική εκπαίδευση ολοκληρώθηκε και έγινε ανακατανομή των πιλότων και των τεχνικών, έτσι ώστε οι δύο Μοίρες να είναι στο ίδιο επίπεδο από πλευράς έμψυχου δυναμικού. Το Νοέμβριο του 1990 η Μοίρα αξιολογήθηκε με επιτυχία από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) και κηρύχθηκε επιχειρησιακή, οπότε άρχισε τη διενέργεια αποστολών αναχαίτισης και καθηκόντων επιφυλακής πάνω από το Αιγαίο.

Με την παραλαβή των βλημάτων αέρος-αέρος Matra Super 530D και την ενσωμάτωση του σύγχρονου συστήματος αυτοπροστασίας Integrated Counter Measures System (ICMS), το Μ-2000 αναδείχθηκε ως το πλέον ολοκληρωμένο αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας της εποχής του. Από το Μάρτιο 2007 η Μοίρα ανέλαβε, από την 331 Μοίρα, το ρόλο της Τακτικής Αεροπορικής Υποστήριξης Ναυτικών Επιχειρήσεων (ΤΑΥΝΕ), παραλαμβάνοντας τα βλήματα αέρος-επιφανείας AM39 EXOCET και ενσωματώνοντας ιπταμένους και τεχνικό προσωπικό με εμπειρία στη συγκεκριμένη αποστολή.

Τα χαρακτηριστικά των Rafale που απέκτησε η ΠΑ

Σύμφωνα με το επίσημο site της Πολεμικής Αεροπορίας, ο τύπος μαχητικού Rafale που εντάχθηκε από σήμερα στο δυναμικό της είναι ένα δικινητήριο, δελταπτέρυγο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, γαλλικής κατασκευής, που καλύπτει όλο το φάσμα των επιχειρησιακών αποστολών.

«Καθιστούν την Αεροπορία μας μία από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο»

«Πρόκειται για μία γεωστρατηγική εξέλιξη πρώτης γραμμής, γιατί τα νέα μαχητικά καθιστούν την Αεροπορία μας μία από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο, κάτι που προσδίδει στην ευελιξία της εθνικής μας διπλωματίας και τις πολύπλευρες συμμαχίες της χώρας. Και βέβαια σφραγίζει την αμυντική συμπαράταξη Ελλάδος και Γαλλίας, δίνοντας νέα πνοή στην προοπτική της ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας. Με άλλα λόγια, τα νέα Rafale που προσγειώθηκαν σήμερα είναι έτοιμα να απογειωθούν για ένα καλύτερο, πιο ειρηνικό αύριο για όλη την περιοχή. Θυμίζω ότι σε λίγο τα αεροσκάφη αυτά θα επιχειρούν δίπλα σε νέες γαλλικές φρεγάτες με τα οποία μοιράζονται όχι μόνο οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά και μία κοινή επιχειρησιακή φιλοσοφία», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός τόνισε πως στον 21ο αιώνα δεν έχουν θέση ούτε η προφανής παραχάραξη της ιστορίας και της γεωγραφίας ούτε τα αυθαίρετα και απειλητικά πυροτεχνήματα. Πολύ περισσότερο όταν εκπέμπονται από γειτονικά κράτη. Σε όλα αυτά απαντούν το Διεθνές Δίκαιο και η εθνική μας εγρήγορση. Αντίθετα, το μήνυμα των καιρών πρέπει να είναι η αλήθεια και η συνεννόηση, πάντα με βάση τη διεθνή νομιμότητα και ειδικότερα στην περιοχή μας πάντα με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας.

«Για την απόκτηση των Rafale δεν έχουμε ανάγκη την άδεια κανενός»

«Σε αυτόν το δρόμο βαδίζουν Ελλάδα και Ευρώπη και αυτό το δρόμο θα προστατεύουν από ψηλά τα νέα μας Rafale, για την απόκτηση των οποίων προφανώς δεν έχουμε ανάγκη την άδεια κανενός», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Δεν θα κουραστώ, ωστόσο, να επαναλαμβάνω ότι με την ίδια αποφασιστικότητα που η χώρα κλείνει την πόρτα σε κάθε απειλή, κρατά ανοιχτά και τα παράθυρα του διαλόγου, με αυτοπεποίθηση για τις αρχές της που ακολουθούν τους διεθνείς κανόνες και διαθέτοντας τη δύναμη πυρός, όχι μόνο των νέων όπλων της αλλά κυρίως των επιχειρημάτων της», σημείωσε ο Κ. Μητσοτάκης.

Οι αποστολές και ο οπλισμός των Rafale

Μπορεί να καλύψει πολλαπλούς ρόλους ταυτόχρονα (omnirole), επιτρέποντας τη διεξαγωγή διαφορετικών αποστολών κατά την ίδια πτήση. Διαθέτει 14 σταθμούς ανάρτησης και μπορεί να μεταφέρει έως και 9,5 τόνους εξωτερικών φορτίων.

Δύναται να φέρει έναν μεγάλο αριθμό όπλων, όπως τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς Meteor, τους πυραύλους MICA EM και IR, τον πύραυλο πλεύσης SCALP EG και τον πύραυλο αέρος-επιφανείας Exocet AM39 Block 2 Mod 2, καθώς επίσης και όπλα ακριβείας όπως GBU 12/16/24 και AASM, ενώ φέρει ένα πυροβόλο των 30 mm.

Τεχνικά χαρακτηριστικά / Επιδόσεις του Rafale

Πλήρωμα: 1 ή 2
Κινητήρας: 2 κινητήρες turbofan διπλού άξονα M88-4E με μετακαυστήρα
Ώση (για κάθε κινητήρα): 50kN (11.250 lb) ξηρά, 75kN (17.000 lb) με μετάκαυση
Εκπέτασμα Πτερύγων: 10,21 m
Μήκος: 15,27 m
Μέγιστη ταχύτητα: 750 kt CAS ή 1,6 Mach
Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15.240 m ή 50.000 ft
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 24.500 kg ή 54.000 lb

Εκνευρισμός στην Άγκυρα

Τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης με συνεχή ρεπορτάζ έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στην άφιξη των πρώτων έξι rafale, κατηγορώντας την χώρα μας πως ετοιμάζεται να εντείνει την ένταση στην Μεσόγειο. Έντονα ενοχλημένος εμφανίστηκε ο Ταγίπ Ερντογάν που βλέπει την Ελλάδα να ισχυροποιείται διαρκώς τόσο σε διπλωματικό όσο και επίπεδο των ενόπλων δυνάμεων. Ο Τούρκος πρόεδρος που βρίσκεται σε δύσκολη θέση, μετά την απόρριψη της αγοράς των F35 από τις ΗΠΑ και τις αντιδράσεις που υπάρχουν στο Κογκρέσο για την πώληση στην Άγκυρα των F16, σε μια αμήχανη δήλωση του υποστήριξε πως η Τουρκία θα κατασκευάσει δικά της πολεμικά αεροσκάφη, τα οποία θα ζητούν οι μεγάλες χώρες.

“Κατασκευάσαμε τα δικά μας μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, κατασκευάσαμε τα δικά μας οπλισμένα αεροσκάφη και τώρα ξέρετε ποιος τα θέλει από εμάς; Εκείνες οι μεγάλες χώρες που έλεγαν ότι δεν μπορούν να το κάνουν, τώρα αυτές τα ζητούν αυτά τα αεροπλάνα”, τόνισε ο Ταγίπ Ερντογάν, απευθυνόμενος στους προέδρους των κοινοτήτων της χώρας του.

Μακρόν: Στηρίξτε την Ελλάδα

Μέσω twitter ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Εμανουέλ Μακρόν αναφέρθηκαν στην ιστορική συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών που επιβεβαιώθηκε με την παράδοση των πρώτων έξι Rafale στην 114 πτέρυγα μάχης της Τανάγρας. Ο Γάλλος πρόεδρος ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την εμπιστοσύνη του στη ναυαρχίδα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας ενώ αναφέρθηκε και στην κοινή άμυνα που θα πρέπει να υπάρξει στην Ευρώπη. Σε αυτό το όραμα που άρχισαν να οικοδομούν οι δύο χώρες αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

“Αυτή είναι η επόμενη γενιά αεροσκαφών, για ένα μελλοντικό όραμα της Ευρωπαϊκής Άμυνας, και ένα νέο κεφάλαιο στην περιφερειακή ικανότητα της Ελλάδας. Ευχαριστώ τον φίλο μου Εμανουέλ Μακρόν που με βοήθησε να ενισχύσω τη στρατηγική μας συνεργασία”.

Ωστόσο ο Εμανουέλ Μακρόν μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην χώρα μας υποστηρίζοντας πως η Ελλάδα έχει επωμιστεί μεγάλο βάρος όσον αφορά τις αμυντικές δαπάνες ενώ παράλληλα επιχειρεί να βρίσκεται εντός των δημοσιονομικών στόχων. “Η ανάγκη για τέτοιου είδους επενδύσεις – στην άμυνα, στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής – πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη στις διαβουλεύσεις για την αναθεώρηση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης”. Παράλληλα σημείωσε πως για τις κοινές ελληνογαλλικές επιχειρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο η χώρα του είναι αφοσιωμένη σε αυτήν την συνεργασία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Exit mobile version